Promovarea vanzarilor este un instrument pe termen scurt si are scopul de a declansa actiuni ale cumparatorilor.
Ca urmare a unor campanii bine tintite, al caror mecanism trebuie sa fie bine elaborat, consumatorilor le este foarte la indemana să ia decizia de cumparare, ca răspuns la cupoane, reduceri, pachete promotionale, cadouri, premii, concursuri, tombole sau demonstrații de produse.
Actiunile promotionale sunt de diferite tipuri, in functie de obiectivele urmarite:
- atragerea de clienti noi
- campanii de crestere a vanzarilor
- fidelizarea clientilor existenti
- lansarea unor produse sau servicii noi
- lichidari de stocuri
Etapele realizarii campaniilor promotionale:
- elaborarea conceptului in functie de obiectivele urmarite
- definirea costurilor si bugetelor
- sloganul campaniei
- alegerea canalelor de difuzare a campaniei
- stabilirea mecanismului campaniei
- elaborarea regulamentului campaniei
- design-ul elementelor componente
- productie
- instruirea angajatilor
- supervizarea derularii campaniei
Publicitatea explica de ce clientul ar trebui sa cumpere produsul, iar promovarea vanzarilor ofera stimulentul pentru a cumpara. Atunci cand sunt utilizate impreuna, publicitatea si promovarea vanzarilor reprezinta combinatia castigatoare.
intotdeauna
exista solutii
pentru a atrage
clientii